torsdag 27 augusti 2009

Förlåt...

alla ni som älskar att dricka te.
Som jag har försökt
som jag har provat
låtsas som att det smakar underbart
Njutit av en rykande kopp med lite citron
Kanske en skvätt honung
Med färska scones
så gott
Så obetalt fantastiskt
Mm..
TYVÄRR!

Tack.
Men nej tack!

Det är bara blaskigt.
- Känner du den friska citrussmaken, Anders?
- Eeee? Nä? När ska den komma? Alltså typ NU när jag dricker?
- Ja...
- Jaha....Mmm....gott...där kom den...tror jag..alltså smaken?

För mig handlar livet om kaffe.
Kaffe är kaffe är kaffe.

Te är te är chai är rött är svart är grönt??
Jaha?
För det första chai te? Vad är det?
Chai är ju just te på en mängd olika språk.
så då dricker man alltså te-te??? Eller?

Och alla dessa färger.
Svart, grönt och rött te..

Vi har blåbärste hemma. Det är rött...
Jo.
Logiskt.
Och så har vi hallonte och det är nä, inte rött.
Det är tydligen grönt...

Äh,
njut ni tedrickare.
Jag är bara sååå avis!

Jag får sitta här med mitt gamla mögliga kaffe.

Jag säger som min hustru sa i sin ungdom när hennes flashiga väninna kom hem och frågade om hon möjligtvis inte kunde få lite grönt te.
Kära hustrun såg lite frågande ut och sa osäkert.
- Men går det inte bra med vanligt gult? undrade hon och tog fram två påsar Lipton.

Puss på er!



14 kommentarer:

  1. Te är ju underbart! Men det går ner med kaffe också. Här på Ädelfors dricker jag faktiskt mest kaffe. Men det finns te-påsar om jag skulle bli sugen på te. Kanske tar en kopp te efter lunch idag. Blir sallad för hela slanten iallafall..

    Jag har skaffat facebook... känner mig alldeles för gammal för sånt skit. Men nu har jag det iallafall.

    SvaraRadera
  2. O jag fick återuppta mitt gamla konto då hustrun skulle ha tag i en väninna. Sallad är ju gott. O te är ju SÅ smaskigt.. not...

    SvaraRadera
  3. Nej... jag... eh.. kallar mig "Anna Andersson" med lite rönnbär!

    SvaraRadera
  4. Äh. Som att inte kaffe går att variera i oändlighet också. Jag spelar för båda lagen, men hejar i hemlighet på det bruna.

    SvaraRadera
  5. Mitt favvokaffe heter Monsun Malabar. Så gott! Har du provat det?
    Men jag gillar te också, i alla färger.

    Man blir så glad när man läser din blogg, hörru! Jag har en liten deppsvacka nu, men skrattar gott när jag är härinne.

    Kram o tack!

    SvaraRadera
  6. Jenny: Hm. Jo. Kaffe går att variera. Sant. BRA! HEJA DI BRUNE! :)

    Imse:
    Usch.. Deppsvacka. Vad skönt att jag kan bidra till lite höjning av ditt positiva. Ibland måste man få ha sina depperioder. Den gamla klyschan brytaihopochkommaigen stämmer ganska bra, tror jag. varm kram till dig!

    SvaraRadera
  7. Haha så bra tänk det var. Ungefär samma inställning som jag har, om te.

    Svårt att förstå. Det här med te.
    OM jag dricker så ska jag ha mjölk i det:)Jag sköms nästan att jag inte är sån tedrickare för de som gillar gör en sån härlig min när de berättar om hur gott det är.
    Så då känns det som om det är nåt jag missar. Hmm eller inte.

    Kaffe är sååå gott. Just nu är Maxwell House favoriten.
    Rolig blogg/dagbok du har. Men såklart. Eller huuur!! Jag får läsa ikapp mig här. Så småningom. Tack för titten:)

    Kram
    /Susanne

    SvaraRadera
  8. te är äcklit!!
    http://fettagen.blogg.se

    SvaraRadera
  9. Suzesan:
    Ja, det är ju just den minen hur tedrickaren belåtet doftar på eee..vattenångan?? och på riktigt njuter av den. Jag ÄR avundsjuk.
    Mitt baskaffe är Löfbergs Lila (värmlänning som jag är) annars är jag svag för zoega, arvid L, indian malabar tror jag det heter från Gevalia.
    Jag kommer tillbaka.
    Kram på dig

    Anonym: Njae.. Inte äckligt kanske. Det är bara är...ja..ingenting.. typ..

    SvaraRadera
  10. Jag slutade, nästan, dricka kaffe för några år sedan då magen inte verkade gilla det något vidare. Jag är nu i huvudsak en riktig te-drickare, självklart med lite mjölk i. Gillar dock inte blaskiga syntestiska fruktteer utan dricker nästan enbart lösviktste eller Twinings - lite dyrare - mycket godare!

    Däremot när man är på utflykt och ex vis sitter på någon rastplats och häller upp en kopp kaffe ur en termos, ja det finns det nästan inget som slår...

    SvaraRadera
  11. Greger: Bra att du åtminstone är en gourmet drickare i tevärlden, då? Inget kaffe? D skulle AAAALDRIIIG funka i Vi Unga världen. :)

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  13. haha du är som mig.. jag vill också älska te, men det funkar inte. Dessutom kan jag inte erkänna sanningen eftersom det skulle vara en förnedring för mina engelska vänner..

    Jag köper alla de teerna som du nämner, rött, grönt svart..
    Smaker av "ljuvliga stunder" "söder" och diverse exotiska frukter men hittar inte feelingen alls.
    Utan mjölk smakar det metall, med mjölk inte metall, eller knappt något annat heller för den delen.

    Tyvärr verkar det som att ett obotligt te-virus som härjar i våra trakter..
    Kram!

    SvaraRadera