tisdag 28 juli 2009

Aaaaaaaaa!



Tredje dygnet jag försöker lägga upp en film på bloggen. Aaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Mille har sovit helt okej. Börjar få tillbaka min energi. Och min g-l-ö-ö-ö-ö-d!
Snart kan jag börja blogga på riktigt hörni ;)
TACK Ingela, Lallis och Annelie för de senaste kommentarerna.
Kram!
Nu måste jag återgå till......

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

En bild på Moses clownusar som nu Mille ärvt. De är fina kompisar. Alltid färgglada och villiga till att snurra och hänga.
Clownusar = Clowner. Ordet skapades 1995 av min då treåriga dotter Bim.
För Moses är det stor skillnad på clownusar och pajaser.
En clownus är ja en clown på en cirkus exempelvis
En pajas är en hjälte. Alltså en som snurrar runt och hoppar, ungefär som en karatekille och som hela tiden ropar högt: PAAAAJAS!
Mm. Bra min son. Du är logisk.

Puss på er!

6 kommentarer:

  1. Jag kan inte heller lägga upp film.
    I och för sig har jag inte försökt.
    Men om jag skulle försöka, så skulle jag nog inte kunna.
    Tror jag.
    Eventuellt.

    Ja!
    Det är ju DET en Pajas är!
    Jag håller med sonen din, nu när jag har hört motiveringen.
    :)

    Och Clownusarna är fiina.
    Tittvänliga och gladgörande liksom.

    Jodå.
    När jag svävar över Drottninggatan så lär det nog märkas.
    Om inte annat när jag snubblar över något i min framfart.
    Det är liksom min grej.
    Speciellt på allmänna platser med mycket folk.
    Speciellt dem.

    Nu är det natt.
    Mitt i natten
    God "mitt i natt"!
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  2. God morgon!
    Jaha! Så det var du som drumlade mitt på bron i går??? :)
    Träning inför slottsfesten?
    Jisses! Du skrev detta halv 3. Då sov jag tungt i ytterligare 15 minuter. Men jag är inte bitter.... Nä..... Nope...
    Snyft.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina clownusar! De kan underhålla kan jag tro :-)

    Kan tyvärr inte hjälpa dig med filmtekniken, även fast jag skulle vilja. Har inte provat att göra det själv.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hehe... Teknikidioten här. Jag läste mig till att man inte kan det. Man får helt enkelt länka från ex Youtube... Hm... :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nej. Jag var på stan igår, men missade bro-drummel.
    Däremot ramlade jag ner för ännu en trappa på krämaren.
    Inte en själ som tog emot mig denna gång.
    Tycker jag är lite dålig service..
    Kunde väl gett lite extra jobb.
    Att ha några som står runt omkring på stan och tar emot ramlande klantisar:)
    Jag är barnledig.
    Så jag kan äta godis när som helst, hoppa i sängen hur mycket jag vill OCH vara vaken till jag somnar. Ungefär.
    (problemet är bara att det är så förjordat TYST. Även på nätterna. Så jag kan inte sova bara för det. *s*. Lite motsatsen till erat bebisliv just nu. Men som sagt..vänta bara tills han är tonåring;) )

    SvaraRadera
  6. :)
    Ja, den tiden kommer också. Fast just nu räcker d m tonårsdöttrarna Hehe. Var sak har sin tid.
    Krämaren? D låter ju hemskt. Hjälpa till? Nej vadå? Ska jag? tänker de flesta. Ungefär som jag satte en köttbit i halsen i GBG för två år sen. På en restaurang. Jag rusar ut på Avenyn. De som passerar ser att jag satt i halsen. Får jag hjälp? Nej. De går förbi och säger bara:
    - Oj då! Han har satt i halsen. Han kanske kvävs....

    Men det gjorde jag inte..
    Hoppa i sängen...
    Orättvist.

    Kram

    SvaraRadera